Pomysły na zdrowy i pyszny koktajl z bananem

Banan to owoc, który idealnie nadaje się do przygotowania koktajli. Oprócz sporych, korzystnych właściwości dla naszego zdrowia jest on także bardzo słodki, więc dodając go do naszego koktajlu unikniemy potrzeby dosładzania go czymś innym. W większości przypadków przygotowując smoothie, koktajl, czy pudding, wystarczy połączyć banana z płynnym elementem np. mlekiem (krowim lub roślinnym), maślanką, kefirem czy wodą kokosową. Wszystko dokładnie miksujemy i mamy gotowy do wypicia, pyszny koktajl. Przygotowaliśmy dla was zestawienie 10 popularnych koktajli z bananem, które mamy nadzieję zainspirują was do przygotowania zmiksowanego i schłodzonego napoju, który świetnie sprawdzi się jako zdrowy, orzeźwiający deser, czy drugie śniadanie.

Nie bójcie się eksperymentować z bananem. Połączcie go ze swoimi innymi ulubionymi owocami i miksujcie tworząc ciekawe kompozycje smakowe. Pamiętajcie, że banan jest dosyć kalorycznym owocem, więc nie przesadzajcie z częstotliwością jego spożywania, gdy chcecie zrzucić zbędne kilogramy. Zapraszamy do sprawdzenia naszych pomysłów na koktajle z bananem. Podzielcie się z nami swoimi przepisami w komentarzach.


Koktajl bananowy z serkiem wiejskim

Składniki: 1 banan, 50 ml mleka, 200 g serka wiejskiego

Przygotowanie: Wrzuć wszystkie składniki do blendera i połącz ze sobą.


Koktajl bananowy z surowym żółtkiem

Składniki: 1 banan, 300 ml wody kokosowej, awokado, 2 żółtka

Przygotowanie: Awokado obierz ze skórki i pozbądź się pestki. Wrzuć do blendera, dodaj banan, żółtka i wodę kokosową. Wszystko zmiksuj ze sobą. Wypij od razu po przygotowaniu.


Koktajl bananowy z wiórkami kokosowymi

Składniki: 1 banan, 300 ml mleka kokosowego, 10 g wiórek kokosowych

Przygotowanie: Wszystkie składniki wrzuć do blendera i zmiksuj.


Koktajl bananowy z masłem orzechowym

Składniki: 1 banan, 1 łyżka masła orzechowego, 200 ml mleka

Przygotowanie: Wszystkie składniki wrzuć do blendera i zmiksuj.


Koktajl bananowy z owocami leśnymi

Składniki: 1 banan, 1 garść mrożonych owoców leśnych, 200 ml maślanki

Przygotowanie: Wszystkie składniki wrzuć do blendera i zmiksuj.


Koktajl bananowy z nasionami chia

Składniki: 1 banan, 300 ml mleka kokosowego, 2 łyżki nasion chia

Przygotowanie: W blenderze zmiksuj banana z mlekiem kokosowym do uzyskania jednolitej masy. Przełóż ją do miski, dodaj nasiona chia i dokładnie wymieszaj. Odstaw do lodówki na parę godzin, a najlepiej na całą noc.


Koktajl bananowy z kakao

Składniki: 1 banan, 200 ml mleka, 1 łyżka holenderskiego kakao

Przygotowanie: Wszystko zmiksuj ze sobą w blenderze.


Koktajl bananowy z płatkami owsianymi

Składniki: 1 banan, 150 ml mleka, 50 g jogurtu naturalnego, 30 g płatków owsianych, 1 łyżka miodu

Przygotowanie: Wrzuć wszystkie składniki do blendera i zmiksuj na jednolitą masę.


Koktajl bananowy z gruszką

Składniki: 1 banan, 200 ml mleka, 1 gruszka, 1/2 soku z limonki

Przygotowanie: Zmiksuj wszystko w blenderze.


Koktajl bananowy z mango i awokado

Składniki: 1 banan, 1/2 mango, 1/2 awokado, 200 ml mleka kokosowego

Przygotowanie: Mango i awokado umyj, obierz ze skórki i wrzuć do blendera. Dodaj banana i mleko kokosowe, a następnie wszystko zmiksuj do momentu uzyskania jednolitej masy.


Banany – wartości odżywcze

Wartości odżywcze bananów (w 100 g)
Wartość energetyczna 89 kcal
Tłuszcz 0,33 g
Węglowodany 22,84 g
w tym cukry proste 12,23 g
Białko 1,09 g
Błonnik 2,6 g
Minerały
Wapń 5 mg
Żelazo 0,26 mg
Magnez 27 mg
Fosfor 22 mg
Potas 358 mg
Sód 1 mg
Cynk 0,15 mg
Witaminy
Witamina C 8,7 mg
Tiamina 0,031 mg
Ryboflawina 0,073 mg
Niacyna 0,665 mg
Witamina B6 0,367 mg
Kwas foliowy 20 µg
Witamina A 64 IU
Witamina E 0,10 mg
Witamina K 0,5 µg

Źródło: USDA Nutrient Database