5 pomysłów na śniadanie białkowo-tłuszczowe

Śniadania białkowo-tłuszczowe stają się coraz bardziej popularne. Wypierają one stereotyp z poprzednich lat, w których najbardziej lubianym śniadaniem były węglowodany w postaci kanapek lub owsianki. Zaczynając dzień od posiłku białkowo-tłuszczowego nie powodujemy gwałtownego skoku poziomu cukru we krwi, wspomagamy proces naszego odchudzania oraz mamy dłuższe uczucie sytości. Czy trudno przygotować takie śniadanie? Oczywiście, że nie. Przygotowaliśmy dla was 5 przykładowych śniadań białkowo-tłuszczowych, których przygotowanie zajmuje od kilku do kilkunastu minut.

Jajecznica na boczku

Składniki: 3 jaja, 50 g boczku, sól
Przygotowanie: Boczek pokrój w kostkę i wrzuć na patelnię. Jeżeli jest chudy możesz ją natłuścić odrobiną masła klarownego lub użyć oleju kokosowego. Podsmaż go, do momentu aż ładnie się zarumieni. Teraz następuje moment, w którym musisz dodać jajka oraz odrobinę soli, a następnie kilkukrotnie przemieszać wszystko na patelni używając np. drewnianej łyżki. Gdy jajka się zetną Twoje śniadanie jest gotowe.

Wędzony łosoś z pomidorkami koktajlowymi

Składniki: 100 g wędzonego łososia, garść pomidorków koktajlowych
Przygotowanie: Po prostu zjedz kawałek wędzonego łososia razem z pomidorkami koktajlowymi. Pamiętaj, aby przed spożyciem umyć pomidorki. Jeżeli chcesz, aby śniadanie było jeszcze bardziej lekkostrawne możesz sparzyć pomidorki gorącą wodą, a następnie ściągnąć z nich skórkę.

Omlet z chorizo

Składniki: 3 jajka, 2 łyżki mleka kokosowego, 50 g kiełbasy chorizo, 1/2 cebuli, 1 łyżeczka oleju kokosowego, sól
Przygotowanie: Chorizo pokrój w bardzo cienkie plastry, a następnie w paski. Posiekaj drobno pół cebuli. Na patelnie dodaj łyżeczkę oleju kokosowego oraz chorizo i cebulę. Podsmaż chwilkę, aż nabiorą ładnego koloru. W osobnej misce połącz ze sobą jaja, sól oraz mleko kokosowe. Całość dokładnie wymieszaj i wlej na patelnie. Po chwili, gdy dolna część omletu się zetnie obróć go na drugą stronę. Podsmaż jeszcze chwilę i Twoje śniadanie jest gotowe do zjedzenia.

Sałatka z wędzoną makrelą

Składniki: 1 garść dowolnego mix’u sałat, 1/2 wędzonej makreli, 1 ogórek kiszony, sól, pieprz
Przygotowanie: Na talerz wrzuć garść Twojego ulubionego mixu sałat. Obierz makrelę, tak aby nie było ości i podziel ją na małe kawałeczki. Ogórek kiszony pokrój w drobne plastry, dodaj sól i pieprz. Całość dokładnie ze sobą wymieszaj. Jeżeli sałatka jest dla Ciebie zbyt sucha możesz na koniec dodać łyżeczkę oliwy z oliwek lub oleju lnianego.

Jajka sadzone w papryce z awokado

Składniki: 1/2 awokado, 1/2 papryki, 3 jajka, 1 łyżeczka oleju kokosowego, sól, pieprz
Przygotowanie: Awokado umyj, pozbądź się pestki, obierz ze skórki i pokrój w plastry lub kosteczkę. Dodaj na talerz. Paprykę umyj pod bieżącą wodą i pokrój w poprzeczne plastry (około 1,5-2cm szerokości), tak aby powstały Ci foremki, do których wlejesz jajka. Pozbądź się gniazd nasiennych oraz pestek. Na patelni rozgrzej olej kokosowy, połóż okręgi z papryki i wbij do nich jajka. Dopraw solą oraz pieprzem i przykryj całość pokrywką. Smaż na małym ogniu do momentu, aż białko jaja się zetnie, a żółtko dalej pozostanie płynne.